Ancu s'è vo campate centinaie di chilometri fora di a costa, uplasticaaaaaaaatu scacci sboccarà in mare. Una volta entra in l'oceanu, a descomposizione diplasticaaaaaaaahè assai lentu, è serà spartutu in picculi pezzi, cusì chjamatu microplasticaaaaaaaas. I danni causati da microplasticaaaaaaaaaà l'ecologia marina hè difficiule di stimà. I plastichi chì usemu ogni ghjornu eventualmente entranu in l'oceanu in trè manere principali.
1. Lanciate uplasticaaaaaaaain a basura quandu pò esse riciclata
U
plasticaaaaaaaaavemu messu in u bin hè eventualmente discaricatu. Quandu si trasporta a basura in una discarica,
plasticaaaaaaaahè di solitu assai ligeru, cusì hè sbulicatu. Da quì, si pò finisce in cluttered around drains è entre in fiumi è oceani in questu modu.
2. littering
U litteru ùn stà micca nantu à a strada. A pioggia è u ventu purteranu
plasticaaaaaaaai rifiuti in corsi d'acqua è fiumi, è portanu à u mare attraversu fognarii è scarichi ! L'eliminazione imprudente è inappropriata di i rifiuti hè ancu una ragione impurtante - u dumping illegale di rifiuti hà aumentatu assai u
plasticaaaaaaaamarea di l'oceanu.
3. Prudutti perdi
Parechje di i prudutti chì usemu ogni ghjornu sò lavati in a toilette, cumprese salviette umide, tamponi di cuttuni è prudutti d'igiene. Quandu lavamu a ropa in a lavatrice, i fibri fini sò ancu liberati in l'acqua. Sò troppu chjuchi per esse filtrati da e piante d'acqua residuale, eventualmente cunsumati da i picculi organismi marini, è eventualmente ancu entra in a nostra catena alimentaria.
Tutti sò rispunsevuli di prutezzione di l'ambiente.